1

scholen

1

leerlingen

Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad

Door de recente onderwijsontwikkelingen zijn er steeds meer onderwerpen die betrekking hebben op alle scholen. Om te komen tot goede besluitvorming én goede medezeggenschap is het belangrijk dat de medezeggenschap op bestuursniveau goed functioneert. Vandaar dat het bestuur grote waarde hecht aan de samenwerking met de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR).
 

In de gemeenschappelijk medezeggenschapsraad bespreken de vertegenwoordigers van de afzonderlijke medezeggenschapsraden voorstellen van het bestuur die van gemeenschappelijk belang zijn. Zij nemen een gezamenlijk standpunt in waarbij het belang van de stichting en de belangen van alle betrokken scholen worden meegewogen. Ook kan de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad zelf komen met initiatieven.

Het bestuur is gebaat bij een goede samenwerking met de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad. Daarvoor is het belangrijk dat leden goed worden geïnformeerd en dat ze betrokken worden bij belangrijke onderwerpen.

 

Het voorzitterschap van de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad wordt gedeeld door Klaartje Bergisch, leerkracht op de Theo Thijssenschool en Jimmy de Vreede, ouder van de Burghtschool. De (onafhankelijk) secretaris van de GMR is Roos van Odijk. Zij werkt op basisschool De Notenkraker.

 

De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad is per e-mail te bereiken via: r.vanodijk[at]ooada.nl 



Downloads
 
Eigentijds onderwijs
Samenwerking voortgezet onderwijs
Alliantie met Spinoza en Spinoza20first
 
Eigentijds onderwijs
Betekenisvol onderwijs in de praktijk
"De wereldwijze klas van juf Mischa"
Aantrekkelijk werkgeverschap
Leren van bedrijven
De lessen van Tony's Chocolonely
 
Aantrekkelijk werkgeverschap
NT2 nieuwe stijl en interculturele communicatie
Taalonderwijs als loopbaanperspectief
 

Eigentijds onderwijs

De huidige tijd en de toekomst brengen specifieke maatschappelijke, technologische en ecologische uitdagingen en kansen met zich mee. Eigentijds onderwijs richt zich op kennis en vaardigheden die nu en morgen nodig zijn om als wereldburger het verschil te kunnen maken.


Kenmerkend voor eigentijds onderwijs zijn uitdagende onderwijsactiviteiten waarin verschillende leergebieden en life skills gecombineerd worden. De wereld ontdekken en naspelen. Ook buiten de muren van het schoolgebouw.