Openbaar Onderwijs aan de Amstel
Zijn onze leerlingen klaar voor een wereld die steeds sneller verandert? Hebben ze straks genoeg bagage? Hoe halen we alles uit elke leerling? Dat zijn de vragen waar de schoolteams en het bestuurskantoor van Openbaar Onderwijs aan de Amstel zich mee bezighouden.Zijn onze leerlingen klaar voor een wereld die steeds sneller verandert? Hebben ze straks genoeg bagage? Hoe halen we alles uit elke leerling? Dat zijn de vragen waar de schoolteams en het bestuurskantoor van Openbaar Onderwijs aan de Amstel zich mee bezighouden.
Ambitie. Om te beginnen kenmerkt OOadA zich door ambitie. Iedereen wil het beste voor de leerlingen. Er worden hoge eisen gesteld aan de kwaliteit die we leveren en de manier waarop iedereen zijn functie invult. Wij geloven dat ambitie nodig is om steeds beter onderwijs te bieden.
Hecht team. Teamwork is bij ons duidelijk herkenbaar. Overal is interesse om bij elkaar te kijken, ervaringen en ideeën te delen, elkaar te hulp te schieten en samen de kar te trekken. Als schoolbestuur zetten wij ons in om deze uitwisselingen te stimuleren.
Dynamiek. Er gebeurt veel, we doen veel, we werken hard en we pakken veel aan. We lopen graag voorop en we zijn erg nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen. Mensen die het initiatief nemen, worden binnen OOADA gewaardeerd, omdat wij geloven dat zij veranderingen teweeg kunnen brengen.
Eigenwijs. Eigenwijs zijn we wel. We doen het heel graag op onze eigen manier. En of iets werkt of niet werkt, dat ervaren we liever zelf door per situatie te bekijken wat het beste is. Wij hechten aan die eigenheid, omdat het individuen en schoolteams ruimte geeft voor creativiteit en betrokkenheid. We willen geen organisatie zijn waarbij de centrale leiding bepaalt hoe alles precies in de schappen ligt.