Samen leren
Gerichte professionalisering
Zorgen voor een basis die op orde is en garant staan voor een continue
verbetering van het onderwijs vraagt om gerichte professionalisering:
•
Elk personeelslid moet vanaf 1 augustus 2015 zelf een voorstel voor
gerichte professionalisering aan de schoolleider (of in het geval van
het bestuursbureau aan de bestuurder) voorleggen. De schoolleider/
bestuurder maakt op basis van deze voorstellen een scholingsplan.
•
De afgesproken doelen ten aanzien van functiemix worden gerealiseerd.
•
We voeren de gesprekkencyclus uit zoals is afgesproken en dit is zichtbaar
in het bekwaamheidsdossier van elk personeelslid.
•
Ten minste twee keer per jaar vindt er een klassenbezoek plaats door
schoolleider en/of intern begeleider (incl. feedbackgesprekken).
•
Eén maal in de vier jaar organiseert de schoolleider een audit waar een
ontwikkeltraject uit volgt. Het college van bestuur doet dit ook voor het
stafbureau.
•
We zetten de gerichte scholing op het gebied van opbrengst- en
handelingsgericht werken door.
•
We gaan afspraken maken over een systeem om periodiek een 360
graden feedback te organiseren voor leraren, intern begeleiders, school-
leiders en bestuursbureau.
Er is meer cohesie en uitwisseling tussen de
scholen binnen de stichting
Over vier jaar is iedereen zich er goed van bewust dat we deel uitmaken
van een groep van 22 samenwerkende scholen en men pakt de kansen
die dat biedt. Zo ziet men mobiliteit als positief instrument binnen de
loopbaanontwikkeling en is mobiliteit altijd een bespreekpunt in de
gesprekkencyclus. Leidinggevendenmoedigen hun werknemers bovendien
aan om breed inzetbaar te zijn, binnen en buiten de eigen school. Het
is over vier jaar heel normaal om deel te nemen aan
schooldoorbroken
leerteams, expertgroepen, intervisiegroepen om zo samen te leren en van
elkaar te leren en verder te komen. Het is voor iedereen makkelijk te zien
waar specifieke expertise zit binnen de stichting.
Kies een ander onderwerp